21 august 2012

Laguna Albastra

Sivota, Grecia

Am ajuns pe tarmul continental al Greciei, plecand din insula Corfu sau Kerkyra cum ii spun localnicii, mai exact din statiunea Moraitika-Missonghi, cu o ambarcatiune a unui localnic, care pentru 20 de euro de persoana facea acest trip, care mai includea o masa rece pe puntea vasului si free drinks(apa plata, vin alb "Babanu" la 5 L:)))), coca-cola).
Prea multe informatii despre Corfu, nu vreau sa dau in acest post, dar va recomand un alt blog despre insula Corfu (calinradulescu.blogspot.ro), blog dupa care m-am ghidat si eu , super bine documentat, perfect pentru a te descurca pe insula.
Ceea ce vreau sa povestesc este despre Laguna Albastra si traseul pe care l-am urmat pana a ajunge acolo, despre senzatia care ti-o ofera acest loc minunat,culoarea apei de un  albastru turcoaz, cu anumite reflexii violet. Cuvintele spun prea putin despre ceea ce veti intalni daca il veti vizita.

    Totul a inceput cand ghidul roman ne-a povestit despre trip-ul catre Laguna Albastra de pe tarmul Greciei, trip ce ne lua aproape toata ziua, adica se pleca de la ora 9.45 dimineata si se ajungea inapoi cam pe la ora 17.00.
A doua zi dupa ce am ajuns pe insula Corfu, am luat biletele catre laguna asa ca a treia zi din sejur la ora 9.45 dimineata am plecat din Missonghi Beach catre Blue Lagoon cu un vas pe nume Konstantinos, eu si inca 23 de ocupanti ai vasului fara sa-i mai numar pe capitan si ajutorul sau.


Konstantinos Boat
Vasul era plin de englezi, francezi, cativa romani, si un cuplu care se dadeau unguri, dar stiam toti romanii de acolo ca erau din Cluj (romanii indiferent de nationalitate se recunosc intre ei:))))).
 Am ajuns sa stau in spatele ambarcatiunii, chiar langa carma vasului, lasand in urma cu privirea statiunea Missonghi.
Missonghi Beach
Mersul cu barca pana la laguna  era de aproximativ 3,5 ore, cu o oprire pe tarmul continental al Greciei.  Pe traseu vizitam anumite puncte turistice, puncte pe care capitanul ni le explica in greaca:))), dar si o engleza "stricata" asa ca incercam sa dibuim fiecare ce vroia sa spuna, oricum ne-am descurcat, langa noi mai era si o familie de englezi destul de prietenoasa, asa ca am luat de la ei o informatie, de la francezi alta si am reusit sa ne dam seama cam ce vrea sa spuna capitanul Matheos.



Drumul nu a fost plictisitor, la nici o ora de mers pe mare si-au facut aparitia si primii delfini, asa ca toata lumea de pe barca a sarit in stanga ambarcatiunii ca sa-i filmeze, lucru ce l-a suparat un pic pe capitanul Matheos, barca inclinandu-se  destul de mult.Am incercat sa filmez dar am luat numai cadre proaste, oricum delfinii erau destul de mari.
Am ajuns la primul obiectiv al tripului...Caves(grote), locul unde se spune ca s-a ascuns la un moment dat armata greceasca de cotropitori.





Dupa ce am trecut de Grote, am ajuns intr-o zona plina de ambarcatiuni , de la cele mai ieftine la cele mai scumpe, defapt era prima oprire a barcii pe tarmul continental al Greciei, mai exact la Sivota, unde ca si obiective turistice era Aqualand-ul Torre A Mare,unde se putea manca sau bea ceva racoritor sau puteai sa inoti pe mica plaja de nisip si pietris cu apa foarte cristalina cu o usoara tenta de turcoaz, oricum aici era un popas de aproximativ o ora.
Micul port de la Aqualand,Sivota

Aqualandul Torre a Mare

Dupa ce ne-am strans cu totii pe barca am plecat catre destinatia dorita....Blue Lagoon.
Dupa nici 30 minute am ajuns, capitanul a oprit ambarcatiunea  la 100 m de mal, langa altele barci care venisera deja acolo, un cordon plutitor delimita perimetreul plajei, aici fiind defapt rezervatie naturala protejata,asa ca nici o ambarcatiune nu avea voie sa se apropie de tarm.
Nu am mai avut rabdare, m-am imbracat cu costumul de neopren repede, labele de scafandru si masca si am sarit in apa.Cred ca avea 15 m acolo unde am sarit dar se vedea fundul marii perfect, cand am inceput sa inot spre tarm si am dat drumul la camera de filmat,.....surpriza, era plin de pesti care inotau alaturi de mine........ super, super tare.Ca sa va faceti o idee am postat un filmuletz cu asa zisa tentativa a mea de a face snorkeling, sper sa va placa si sa va dati seama despre ce vorbesc :))).




                                                        Nu as mai fi plecat de aici niciodata.

Capitanul a strigat adunarea pe barca :((( . Am ajuns pe puntea ambarcatiuni cu gandul la laguna si cu speranta ca vreodata o sa mai ajung din nou aici.
Am mancat pe fuga cateva spaghete reci cu salata de varza si cola si am plecat catre ultima destinatie a trip-ului, mai exact South Lagoon.Aici era defapt un sat pescaresc cu o plaja nisipoasa si multe taverne grecesti unde mancarea de baza era pestele preparat in diferite feluri.
Am mai stat aici o ora unde unii au facut baie, altii au mancat, altii au vizitat satucul, oricum si aici apa era cristalina dar nu avea farmecul Lagunei Albastre.
Am facut o poza la desfasuratorul tripului, asa ca o sa va faceti o idee despre ce am vorbit.

Matheos Pirate Boat Cruise


Insula Corfu e de o frumusete aparte, plajele sunt deosebite, dar ca sa nu ramaneti cu o impresie gresita despre ce inseamna Corfu ar trebuie sa vizitati, sa iesiti din camera de hotel si sa va bucurati de frumusetile create de Dumnezeu pe aceasta insula minunata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu