1 august 2012

Tura de picior...Simon(800m) - Saua Strunga(1909m)


         Iata-ne pusi pe treaba, luam hotararea de a face si o tura de picior la munte, problema este ca avem mai multe variante de trasee si inca nu stim cine doreste sa mearga si cine nu.In orice caz eu nu pot sa plec decat luni, Vlad si Alexandra sunt deja in satul Simon de sambata,in felul acesta s-a intrevazut un traseu cu plecarea binenteles din Simon, asa ca mai ramane sa vedem cine merge si cine nu.Dupa ce am anuntat toti prietenii nostri ca se pleaca la munte pe luni dimineata, din Buftea am plecat decat eu, Roxana si Radu.
Am zis sa mergem pe noua autostrada A3 spre Ploiesti sa vedem cum arata, si asa am si facut.
Inceputul de autostrada e foarte promitator, trei benzi pe sens plus banda de urgenta.....super tare.
Fara sa avansam prea mult pe A3, deodata ne trezim doar pe doua benzi pe sens, treaba romaneasca binenteles, dar in schimb asfaltul e foarte ok.Dupa aproximativ o oara de mers din Buftea, soseaua de centura, apoi autostrada A3 pana la DN(nu e o afacere  ca buftenii sa foloseasca varianta aceasta, mai bine se rezuma la drumurile cunoscute...ca si timp dar ca si kilometrii), am continuat drumul catre munte.
Am ajuns in timp util la Simon unde ne-am intalnit cu Vlad si Alexandra si am pus toti "tara la cale" cum se spune asa ca am hotarat sa facem traseul Simon(800m) - Plaiul lui Lom - Poiana Gutanu(1460m) - Saua Strunga(1909m) - Cabana Padina(1525), traseu de aproximativ 4,1/2 ore dus, pe banda rosie.
Am plecat pe traseu pe la ora 9.44, avand timp sa ne si intoarcem pe lumina de la cabana Padina dupa calculul nostru.

Plecare din Simon(800m)
Peisaj superb de la inceput

Traseul a inceput fara mult efort fizic doar o usoara ploaie ne-a urmarit, oricum eram pregatiti si de asa ceva.Nu a durat prea mult ploaia asa ca ne-am linistit, .....poate prea mult :))




Am ajuns la intersectia a doua trasee ce se pot face din Simon, unul spre Padina cu indicator 4 ore si unul spre Vf Omu 5 ore, aici am mancat ceva,ne-am hidratat si am luat-o la pas spre Cabana Padina(1525m).


Urcusul a fost usor, cu mici opriri pt reglarea respiratiei, zic eu :))), pana intr-un punct.......


Eram increzatori
Una din pauzele traseului :)))
o rulota pazita de trei caini.....frumosi foc!!!!

La un moment dat facem o curba la stanga cu o usoara panta dupa care la dreapta incepe nebunia, o panta inclinata rau ca cea de la cabana Curmatura (cine a fost pe traseul Zarnesti- Cabana Curmatura,..... stie!!!), norocul nostru ca pe stanga si pe dreapta drumului era plin de zmeura, asa ca n-am stat degeaba si am dat navala in ea, parca nu mai vazusem niciodata asa ceva :))), ne-am potolit pofta dupa vreo 10 minute si am luat din nou panta la picior.

Zmeuraaaa!!!!






Uite cum am ajuns si in Poiana Gutanului,dupa un "push-body"serios, dar nu am regretat niciunul dintre noi pentru ca aici privelistea este de o covarsitoare maretie asupra căldărilor Văii Gaura, Culmii Scara şi întinsului abrupt al Strungii care ia sfârşit la sud, în curmătura semicirculară a Pasului Strunga.
Aici am facut popas, am intins masa, am mancat Gofre, ne-am certat cu un paianjen :)))) si am admirat peisajul alaturi de vacutele satenilor cu talangile lor......aici parca ar fi mers o bere, doua, zic eu, dar cine o mai cara si pe aia,offff :))))

Poiana Gutanului


Poaiana Gutanului

Harta nu minte niciodata, nu-i asa Radu????
Dupa ce am terminat de mancat, am plecat, ca eram in intarziere, era ceasul 12.30, foarte mult, parerea mea, am urcat foarte greu pana la Poiana Gutanului!
Dupa ce am trecut de Vâlcelul Ţapului ne-am intersectat cu traseul ce venea de la Moieciu de Sus, am dat de niste gainuse de munte ce ne-au cam speriat un pic, de un cioban ce tragea in creierii muntilor cu pusca sau pistolul, nu stiu ce era, dar si de un indicator ce ne arata 3 ore pana la Cabana Padina, WTF...., ceasul arata 13.10, mi-am zis atunci in sinea mea ca nu m-ai avem cum sa ajungem la Padina,....neam!!!!, dar in ciuda demoralizarii care ne-a creat-o "indicatorul vietii", am grabit pasul prin padure, la iesirea asteptandu-ne o imagine spectaculoasa a muntelui Grohotisul.Aici am facut cateva poze, si am tinut drumul urmand de-a coasta, pe sub abruptul muntelui, la poalele căruia se întind mari grohotişuri mobile. Drumul se apropie treptat de baza abruptului şi după cca. 1½ ora din Poiana Guţanului conduce prin bolovănişuri, în Şaua Strunga, unde urcuşul ia sfârşit.

Continuam urcusul pe marcajul dunga rosie

 De aici au aparut gainusele de munteeee!!!!


Muntele Grohotisului

Aceasta imagine vorbeste de la sine, nu?


Am trecut de vreo 2 stane care erau pe traseul nostru si am tinut drumul dupa coasta muntelui, cu o usoara ascensiune, avand in fata Saua Strunga, imaginile incredibile, o sa va arat cateva poze ca sa va faceti o idee.







Saua Strunga, stanga sus


Am ajuns la un indicator care pe mine personal m-a demoralizat, Padina 2ore, mi s-a facut rau, asa ca am luat decizia ca eu si Roxana sa ramanem acolo, iar Vlad, Radu si Alexandra au hotarat sa mearga mai departe pana in Saua Strunga(1909m).


Marcaj 2 ore Cab.Padina :(((


Am inteles ca de la acest indicator pana la saua Strunga s-a facut ca timp undeva la 23 de minute, asa ca , Vlad, Radu si Alexandra au facut cateva poze cand au ajuns sus.

Şaua Strunga constituie din punct de vedere geologic 
una dintre cele mai interesante zone din Bucegi. 

Refugiul Saua Strunga(1909m)


Intoarcerea pe acelasi traseu......

        Observatia pe care o fac aici este urmatoarea: aveam semnal la telefon, am luat legatura cu Vlad de la care am inteles ca dupa ce ajung si ei in Saua Strunga se vor intoarce pe acelasi traseu pe care am urcat cu totii, asa ca eu si cu Roxana am luat decizia sa coboram incet spre Simon, intalnindu-ne la un moment dat pe traseul de coborare.
Drumul de intoarcere a fost cu mici peripetii, totul a inceput cand s-au acumulat multi nori de ploaie deasupra noastra, asa ca am cam grabit pasul, din cand in cand mai si fulgera, dar am stat linistiti in momentul in care am trecut de Poiana Gutanului si am intrat in padure.

Nori de ploaie amenintatori

Ploia pana la urma nu si-a mai facut aparitia si dupa cca 2 ore de coborare am ajuns in locul unde am parcat masina, deci  marcajul de la poalele Muntelui Grohotisului unde ne arata 2 ore pana la Cabana Padina, unde eu si cu Roxana ne-am oprit, era defapt jumatatea traseului.Bine ca si ceilalti au luat decizia de a se intoarce, in felul acesta totzi ne-am intalnit cu bine la masina.
Pana la urma traseul parcurs a fost din Simon(800m) - Saua Strunga(1909m), un traseu superb, un traseu din care am tras inca o data concluzia ca Romania este o tara frumoasa si deosebita,...... parerea mea :).

Abia astept sa ma intorc la munte !


PS: Din informatiile furnizate de gps de pe telefon distanta parcursa urcare-coborare a fost de 16.76 Km in 7 ore eu cu Roxana si in vreo 8 ore Vlad, Radu si Alexandra.
Pentru mai multe informatii accesati adresa de Facebook: https://www.facebook.com/flavio.maldeaflavius





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu